FUNCIONAMENT GENERAL

Quanta estona tardarà el rentat i l’assecat?

Els rentats duren entre 30 i 35 minuts en funció de la capacitat de la màquina, i els assecats son en fraccions de 6 minuts, i en calen uns 3 cicles (18 minuts). Tot plegat acaba sent una hora des de que s’arriba fins que s’obté la roba seca. De tota manera, el pas més variable és el de l’assecat ja que en funció del tipus i la quantitat de roba, i de la temperatura d’assecat escollida pot variar molt: Per exemple, una rentadora petita de llençols probablement amb 2 cicles d’assecat a màxima temperatura en tindrà prou per assecar-se, mentre que dues mantes de cotó rentades a la rentadora més gran poden requerir de 5 o 6 cicles d’assecat.

M’he d’esperar allí mentre es renta la roba?

No és necessari. Durant el procés de rentat, les portes de les rentadores queden bloquejades, i a la pantalla ens indicarà un compte enrere del temps que durarà el cicle de rentat. Podem aprofitar aquest temps per anar a fer algun encàrrec, etc.
Un cop acaba el cicle i la pantalla indica “Fi de programa, obriu la porta”, la porta queda alliberada i pot ser oberta per qualsevol, per tant, val la pena ser al local al moment en que s’acaba el programa per poder retirar la nostra roba.

En el cas de les assecadores, aquestes no bloquegen la porta i és recomanable ser al local durant el procés d’assecat de forma que podrem anar monitoritzant-lo i retirant les peces seques durant el procés per tal d’optimitzar-lo.

A la nit, les portes es tanquen soles? Em puc quedar atrapat?

No us quedareu atrapats. A les 22h s’activa un sistema automàtic que tanca la porta de l’aparador (la d’entrada queda oberta), i el llum de la zona d’espera (els de les màquines segueixen encesos). La porta d’accés i l’altre llum només s’apaga un cop es comprova a traves de les càmeres que no hi ha màquines funcionant i que no queda ningú dins el local.

De tota manera, recordeu que a partir de les 21.15h ja no es pot posar cap rentadora, ja que ja no hi ha temps de poder fer tot el servei amb tranquil·litat.

On puc aparcar?

Tota la zona que envolta la bugaderia es zona blava de pagament. L’horari de pagament és de 9 a 13h i de 16:30 a 20h al passeig de l’Estació i al pàrquing d’Esperanto, i només per les tardes a la Zona del Vilar. Durant els mesos d’estiu i especialment a l’agost, l’aparcament sol ser lliure.

De tota manera hi ha un parell de zones de càrrega i descàrrega properes al local que us permetran fer una parada curta suficient per posar una rentada en marxa i anar a aparcar després amb tranquil·litat. Fins i tot si pareu en zona blava, el vigilant us deixarà un avis en la primera passada, i només us multarà si torna a passar pel vostre cotxe i no hi troba el tiquet.

A la bugaderia, sempre hi ha algú?

De fet, podríem dir que a la bugaderia no hi ha mai ningú. En realitat, al menys un cop al dia, estic al local per fer la neteja i comprovar el funcionament correcte de les màquines, però és difícil que coincidim. Durant l’any acostumo a posar a la porta un horari on indico les hores en que podeu trobar-me al local, el que no vol dir que no hi pugui ser també en algun altre moment.

Malgrat tot, no esteu sols, i podeu usar els telèfons d’atenció al client per qualsevol dubte o consulta sense cap mena de problema. Estaré encantat d’ajudar-vos.

Qui respon al telèfon d’atenció al client? Una centraleta?

No, el telèfon el responc jo, l’amo del local, i podeu trucar-hi per qualsevol consulta o dubte que tingueu. Sovint les incidències que hi ha es resolen més fàcilment com més aviat truqueu al telèfon d’atenció al client.

Puc obtenir una factura o un tiquet de compra?

A través d’aquest enllaç, accediràs a un formulari de Google on pots demanar el teu tiquet de compra o la teva factura. Hauràs d’indicar el dia i hora del servei i quins serveis has utilitzat, a part de donar les teves dades fiscals si desitges factura.

Les factures i tiquets de compra se t’enviaran per correu electrònic a l’adreça que tu ens indiquis.

Si ho prefereixes,  pots demanar-ho trucant al telèfon d’atenció al client que trobaràs al local.

Què faig si la màquina “se’m queda” els diners?

En general, i tot i que en un primer moment al client li pugui donar la sensació de que és així, la màquina no es queda els diners. En la majoria de casos el problema és simplement una confusió a l’hora de prémer els botons de selecció, o un retard excessiu (més de 5 minuts) entre la introducció dels diners i l’intent de prémer un botó o de posta en marxa de la màquina.

El millor que podeu fer és, tant bon punt detecteu que la màquina “s’ha quedat els diners”, trucar al telèfon d’atenció al client, on un cop detectat el problema podrem trobar la millor manera de solucionar-lo.

He de portar monedes per poder pagar?

No. La central de pagament accepta bitllets (5, 10 i 20€) i monedes (de 10 cèntims a 2€), i torna el canvi corresponent de forma que no cal portar l’import exacte.

Es pot pagar amb targeta de crèdit?

No. Malauradament la màquina no permet pagar amb targetes de crèdit i només accepta bitllets i monedes. De tota manera podeu fer-vos una Targeta Client que us permetrà pagar més còmodament i amb un 10% de descompte. Podeu consultar aquí com fer-vos-la.

Si necessito usar una màquina però aquesta està parada i plena de roba i no apareix l’amo de la roba, puc buidar-la per poder-la usar?

Si. Si la màquina ja ha acabat i en un 5 o 10 minuts no apareix l’amo de la roba, podeu buidar la màquina en un dels carrets amb la mateixa cura que la tractaríeu si fos vostra per poder fer us de la màquina. Si al arribar el client te algun problema no dubteu a trucar al numero d’atenció al client i jo mateix li explicaré aquest sistema de funcionament i les raons que el provoquen.

Quin és el millor horari per no trobar massa gent?

La bugaderia està oberta de 8h a 22h, i les hores de major afluència són de 10 a 13h i de 17:30 a 19h. Forà d’aquests horaris és més fàcil trobar disponible immediatament la màquina que necessiteu.

RENTAR

He de pesar la roba per saber si cap tota a la màquina?

No cal. La referència al pes de les rentadores és orientativa. Per exemple, ens diu que en una rentadora de 14 Kg hi cap el doble de roba que en una rentadora domèstica de 7 kg.

Les rentadores s’han d’omplir com ho faríem a casa, sense atapeir la roba i deixant un espai per tal que aquesta es pugui moure per dins el bombo i rentar-se adequadament. No cal que ens preocupem del pes.

Només en casos específics de peces molt pesades cal anar amb compte de no sobrecarregar la màquina, com seria el cas de voler fer una rentada només de tovalloles ja que al mullar-se acaben agafant molt de pes. En aquest casos és millor deixar la màquina a mitja càrrega per evitar problemes posteriors en el centrifugat.

He de portar detergent i suavitzant?

No. Durant el cicle de rentat la màquina incorpora el seu detergent i suavitzant automàticament. Son productes professionals de bugaderia de molt bona qualitat i no és gens recomanable que s’afegeixi un detergent o suavitzant per part del client.

Puc posar el meu detergent i suavitzant a la rentadora?

Millor que no. Durant el cicle de rentat la màquina incorpora el seu detergent i suavitzant automàticament. Si n’afegim del nostre estarem doblant la quantitat de detergent necessària de forma que pot ser que la roba no s’acabi esbandint bé. El suavitzant incorporat al principi del cicle pot interferir en el procés de rentat i serà eliminat en el primer pas d’esbandit.

La roba ja surt seca de les rentadores?

No. Les rentadores de la bugaderia son rentadores “normals” però grans, ràpides i amb productes professionals, el que vol dir que fan un procés de rentat similar al de les rentadores domèstiques. Centrifuguen a alta velocitat i per tant la roba surt molt ben centrifugada, però cal assecar-la després a les assecadores.

Puc rentar un traje?, i un abric de pell?

Hi ha certes peces de roba que requereixen de processos de rentat específics. El rentat a la bugaderia és un rentat “normal” amb aigua i detergents professionals que podem usar per totes aquelles peces de roba que indiquin a la seva etiqueta que poden ser rentades en aigua. Tot allò que requereixi de rentat en sec o altres tractaments específics no es pot rentar a la bugaderia ja que es faria malbé i cal dur-ho a rentar a una tintoreria.

Per què no s’hi poden rentar estores?

Les estores es poden fer malbé si les rentem a les rentadores de la bugaderia i  a sobre no es renten bé. Al ser tant rígides, no poden moure’s lliurement pel bombo de forma que en molts casos, tal com les posem dins la rentadora, és quedaran, i no permetran el pas d’aigua per algunes parts de l’estora. A més, en el moment del centrifugat els doblecs es veuran forçats i pot quedar l’estora deformada.

Igualment no és poden assecar estores, ja que la seva base de goma pot fondre’s a les altes temperatures d’assecat.

Únicament es permet el rentat d’estores que per la seva naturalesa siguin comparables a una manta ja que no patiran aquests problemes. Tot i així, us demanem que les renteu ben espolsades.

Per què no s’hi poden rentar sabates?

Les sabates tenen part rígides i elàstiques de forma que pateixen molt durant el rentat i especialment en el procés de centrifugat podent-se fer malbé al desprendre’s la sola.

Igualment no és poden assecar, ja que la seva sola de goma pot fondre’s a les altes temperatures d’assecat, o despendre’s al desfer-se l’adhesiu que la manté unida al cos de la sabata.

Per què no s’hi pot rentar roba d’ús animal?

És una qüestió higiènica. La roba d’animals porta molt pel que pot quedar dins la rentadora.

Les rentadores es renten cada dia, però no hi ha un control continu després de cada rentada, i si algú rentés roba d’animals podrien quedar restes de pels. Si un dia veniu a utilitzar la bugaderia per les vostres mantes, de ben segur que voldreu trobar la rentadora sense pels, motiu pel qual està prohibit rentar-hi aquest tipus de roba.

Puc rentar un nòrdic de plomes? com?

Els nòrdics de plomes es poden rentar a la bugaderia sempre seguint les instruccions de la seva etiqueta. Al blog trobareu informació detallada de com fer-ho per a uns resultats òptims.

Els rentats porten lleixiu? n’hi puc afegir?

Tots els rentats són sense lleixiu ja que la possibilitat de un programa de rentat amb lleixiu resulta molt perillosa en cas que algú l’engegués per error. Podeu afegir lleixiu directament al bombo si ho considereu necessari. Igualment s’hi poden afegir agents anti-taques o altres blanquejants tal com ho faríeu a casa.

Com pot ser que en mitja hora rentin la roba? A casa tarda molt més.

Els cicles de rentat de les rentadores de la bugaderia són similars als de les rentadores domèstiques, però més ràpids en quatre punts en concret:

L’aigua els arriba calenta de forma que la rentadora no ha d’invertir temps en el seu escalfament. D’altra banda, l’entrada d’aigua a alta pressió i amb manegues amples fa que el procés sigui molt ràpid. Igualment passa amb l’evacuació de l’aigua, que és molt ràpida. Per últim, el centrifugat a alta velocitat aconsegueix eliminar gran part de l’aigua en molt poc temps.

Tots aquests factors combinats amb uns detergents professionals de gran qualitat fan que el temps de rentat es pugui escurçar molt.

ASSECAR

Quina és la capacitat màxima de les assecadores?

Les assecadores, al ser tan grosses, poden donar la sensació de poder contenir moltíssima roba, però en realitat no hauríem d’excedir dels 2/3 de bombo a l’hora de carregar-les per tal que la roba pugui moure’s bé pel seu interior i permetre una bona circulació d’aire.

Són assecadores de 18kg, i per tant poden encabir tota la roba que es pot rentar en una rentadora de 18kg. No és gens recomanable excedir aquest volum i de fet resulta perjudicial ja que a la roba li acaba costant més d’assecar-se el que acaba resultant més car en temps i diners que si ho féssim per separat.

Puc canviar la temperatura d’assecat durant el procés?

Si. Mentre l’assecadora està funcionant podem prémer el botó de “Parar” per tornar a la pantalla de selecció de temperatura i triar la que ens interessi.

L’assecat, encongeix?

Si i no, o no i si. Hi ha peces de roba que toleren perfectament l’assecat, i d’altres que no poden ser assecades. Ho trobareu indicat a les etiquetes de la roba. Davant el dubte de si es pot assecar o no, el millor és no assecar per evitar disgustos.

Cal se molt prudents a l’hora d’assecar fundes de sofà, matalàs o coixí, ja que si s’arriben a encongir ja no serem capaços de tornar-los a posar al seu lloc. En aquests casos recomano un assecat lleuger per treure la humitat i acabar d’assecar a l’aire.

TARGETA CLIENT

Què necessito per fer-me la Targeta Client?

Res. Tothom pot fer-se la targeta client en qualsevol moment a la central de pagaments. Aquí trobareu explicat el procediment per fer-ho.

Què passa si perdo la Targeta Client?

Malauradament les Targetes Client no estan associades a cap nom ni hi ha manera de saber el crèdit que tenien al moment de perdre-la. Això vol dir que si un altre client la troba i decideix utilitzar-la, ho podrà fer sense més problema que els seus remordiments de consciència.

El millor és no perdre-la, i usar-la com si fos una targeta de crèdit. Es posa a la central de pagaments per fer el pagament del servei, i immediatament es retira i es guarda a la cartera procurant no deixar-la mai posada a la central de pagaments més enllà del necessari.

M’he trobat una Targeta Client posada a la Central de Pagaments i no sé de qui és. Que faig?

Si et trobes una Targeta Client i no localitzes el més honrat és que la passis per sota la porta del costat de la Central de Pagaments. Quan la trobi intentaré localitzar el propietari per retornar-se-la.

Igualment, si la perdeu, poseu-vos en contacte amb mi a veure si la he pogut recuperar.

 

Anuncis